lördag 20 november 2010

Lördagsvandring inställd

Fortfarande ockuperar förkylningen min kropp. Först har den mage att kasta sig över mig sedan biter den sig kvar trots tydliga försök från min sida att avhysa den medels ingefära, honung, citron, röd solhatt och panodil. Ingendera av dessa gifter har hjälpt. Vad har jag lärt av detta? Jo, en förkylning tar sin tid och jag kan möjligen lindra men bota gör kroppen av sig själv. Ockupanten styrde till så lördagsutflykten ställdes in och det blev mys i stugan i stället. Jag trotsade dock både väder och ockupant och tog en runda utmed naturstigen i varje fall. Harry scannade av området efter vilt och whippetflickorna ryckte i kopplen för varje ny rajd Harry drog iväg på. Promenad definierades om till prestation i stället. Alla som har jaktlystna vinthundar vet vad jag talar om. Inget vilt i närkontakt trots allt och det tackar jag för.


Myyyyyys!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar