fredag 4 februari 2011

Piggelina

Solens ljus får oss alla pigga och glada och lockar ut oss på allehanda småäventyr. Greta håller sig till mig och tigger godis och busar lite med mig med buffar och knuffar.


Harry föredrar att springa kring och skälla med en pinne i munnen.


Märta-Mai föredrar sin boll som blivit lite magrare sedan Violet och Harry hade dragkamp om den. Bollens innehåll plockades ur och ströddes över hela golvet. Synd på så rara bomullstussar tänkte jag och stoppade i alltihop igen och med lite tråd och en nål så vips var bollen hel igen. Lite magrare för efteråt upptäckte jag ett lager bomull i hundsängen som ingen av hundarna uppmärksammade mig på.


På Gretas smala ben har dom rakat bort päls för droppnålen. Men vad betyder det på en naturlig skönhet som Greta.


Ett stycke fint ihopsytt operationssår på Gretas mage.


Ett stycke hel Greta som får ha en liten tröja på sig som bandage i stället för krage när jag är hemma och har koll på henne.


Ett stycke återuppstånden boll som fungerar lika bara ute som inne tycker Märta-Mai gullunge.


Ett stycke gullunge som har hittat ett bättre begagnat tuggben …


…till sist några stycken julblommor sjungandes på sista versen. Nästa blomma som sätts i den vasen ska vara körsbärsblommor har jag lovat mig själv.







1 kommentar:

  1. Det här såret ser ju ut att läka helt galant:-). Krama och pussa på "Gretchen" från mig och vovvarna i "the Whippet Cottage":-).
    Kramar Marie och "den fyrbenta ligan"

    SvaraRadera