tisdag 22 februari 2011

Tre darrande jäntor


Det gingo tre jäntor på vägen, på vägen till veterinärn ………de svängde och svepte med svansen och alla så darrade de……tra la la…darra darra darr och darra darra darr, tra la la la la la la la la la, osv, ……. Veterinären idag, Märta-Mai för sin andra rabiesvaccination och Violet och Greta sin årliga dos vaccination. Dom tre skakade som asplöv vilket dom alltid gör numera så fort de kommit över tröskeln till Djurkliniken.


Jäntorna håller ihop  – "varför matte gör du på detta viset och tar oss till veterinären – va??!!" Tantolga är inte mycket värd en sådan här dag. Jag tänker blidka de tre jäntorna med torkade kycklingstrimlor efter maten och då får jag se om jag kan få lite vänligare blickar igen. Vajjan vänder mig ryggen helt sonika så jag är inte vatten värd. Jo, jag vet jag överdriver dom har redan förlåtit och bilden ljuger …eller?

3 kommentarer:

  1. Haha,
    Jag tror helt enkelt våra fyrbenta älsklingar inte riktigt förstår varför vi tar dom till dumma djurdoktorn! Vi får försöka förklara dilemmat för dom på något sätt.
    Mutor är bra! Du är snart förlåten och torkade kycklingstrimmor borde göra biffen vad det anbelangar:-)
    Kram kram,
    Ps - svarade med egen kommentar på min blogg på den kommentar du skrev nyss:-)
    Marie och Whippetligan

    SvaraRadera
  2. Ska bara meddela att strimlorna uppskattades storligen. Kram Olga

    SvaraRadera
  3. Flickorna ser onekligen både förnärmade, kränkta och sårade ut - "matte, voffo gör di på dette viset?" Kan dock tänka mig att minen blev en annan efter kycklingen... :-)
    Varma (och förkylda) hälsningar från Carin och Perla!

    SvaraRadera