tisdag 1 februari 2011

Sommarvalpar

Nu längtar jag till våren och sommaren för snön och isen på gatorna smälter i en rasande fart. Greta hämtar sig också med god fart. Hon äter och vill gå på långpromenad vilket hon inte får. Hon ska ta det lugnt i 14 hela dagar med bara korta koppelpromenader. Idag ser den lilla fröken betydligt piggare ut. 

Ett sommarminne från augusti 2010 får värma upp våra hjärtan idag.


Filmen är från ett besök hos vännen Marie och i den första sekvensen är det Ispahan och Saffran som brottas med varandra på valpars och brorsor vis. Visst blir man varm och glad trots gråmurret och blåsten där utanför – en feel-goodfilm i kortformat.

2 kommentarer:

  1. HUAMIG vad ROLIGT att få se filmsnutten på dom goa ros-valparna:-). Tiden går alldeles för fort! Kan jag möjligtvis få låna filmsnutten av dig? Så jag kan lägga ut den även på min blogg?
    Tror du i så fall det funkar att maila den?

    Kramar från valparnas "tvåbenta mamma":-)
    Marie

    SvaraRadera
  2. Så fina de är!! Jag är särskilt svag för Isphahan måste jag säga! Han har vuxit upp till en vansinnigt grann pojke! Hoppas allt går bra med Greta!
    Kram Nina och hunden med spetsbyxorna

    SvaraRadera