söndag 5 februari 2012

Åsnan mellan två hötappar…

…det var jag igår. Två trevliga aktiviteter fast på 10 mils avstånd – i Norrköping. På förmiddagen årsmöte i Lure Coursing-sektionen på kvällen konsert med Anna Ternheim. Jag kunde ju inte åka fram och tillbaka till Norrköping två gånger samma dag så jag valde konserten. Musik som jag gillar framförd med en ovanligt skön stil.


Njutbara 1 1/2 timme med bara Anna och hennes kompis David Jeffersson från Nashville Tenessee. En avspänd man med härlig röst som trivdes i Sverige trots att han saknade sina hundar svårt. Han önskade att han hade dom med sig. Sympatiskt man i mina ögon. Min uppmaning – gå på den här konserten om ni har möjlighet!!

I övrigt inget nytt med den bortsprungna hunden. Många människor i Motala är engagerade och letar efter Loke dag och natt och det är svårt att sluta tänka på vad som hänt honom och om han lever. Det finns en efterlysning på Kennelklubbens hemsida med telefonnummer dit man ringer om man har tips om Loke och andra uppgifter, t ex i vilket område han försvann.

5 kommentarer:

  1. Inser att jag missat något högst väsentligt om den bortsprugna hunden i Motala!!! Vad är det för ras? När och var försvann den? Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Loke är en Jack Rusell och bor i Linköping men han försvann den 26 januari i Staffanstorp naturområde i Motala. Det finns obesrvationer tidigt vid Charlottenborgs slott, Grankulla och eventuellt vid Skeppstad på den lilla vägen till Vadstena. När han försvann hade han halsband och koppel på sig men när han setts har han inget koppel. Det finns en annons på Jägarförbundets hemsida, hundjouren. Det finns en facebook-sida om Loke också men den har jag inte sett. Det är så förfärligt att tänka på den stackarn om han är ute i den här kylan. Han är tydligen redan skygg så det finns väldigt få observationer. Folk letar och han har sin bur stående i skogen med husse-tillbehör och där man lägger mat. Verkar som husse har gjort helt rätt i kampen att återfinna Loke men hittills utan resultat på 11 dagar. Kram Olga

    SvaraRadera
  3. Usch på hemskt! Stackarn:-(. Hoppas han kommer tillrätta snart nog!
    Kram kram
    Marie och Whippetligan

    SvaraRadera
  4. Såg och hörde en liten snutt med dessa härliga musiker på tv:n, det lät verkligen mycket bra! Gillar speciellt hennes röst, den har en underbar självklar klang!
    Så tråkigt med den lilla hunden! Hoppas innerligt att han hittas vid liv, kylan har ju varit ganska sträng...
    Kram Nina

    SvaraRadera
  5. Ännu en Anna Ternheim-fan ser jag. Visst har hon en fantastisk röst! Jag gillar också hennes "obrudiga" personlighet. Hon är påklädd, ärlig och otroligt musikalisk tycker jag! Vi ses snart Nina.

    SvaraRadera