onsdag 22 februari 2012

Motala under utveckling

Oh, vad det händer mycket i Motala. Man bygger en ny bro över Motalaviken, ett dubbelsspår för att tågpendling ska underlättas och så är det super-gulliga whippet-valpar som utvecklas vecka för vecka dag för dag. Jag har idag fått äran att umgås och njuta av de små liven i ett par intensiva timmar uppe i Västanvik på Mibisan´s kennel.

Först ut bilder på brobygget. Jag brukar gå förbi här med hundarna en gång om dagen och följa arbetets gång.


En gigantisk stålbalk som ska bära upp vägbanan har skjutits ut så den vilar nu på den första bropelaren på den norra sidan av viken.



Stålbalken från södra sidan vilar också på den första bropelaren. Om någon är intresserad av hur bygget går till från början till slut kan se på följande länk: www.youtube.com/watch?v=P7kC1h_lBMg

Så över till valpbilderna tagna av matte Marie Sandberg.


Tantolga gosar med valparna under överinseende av mamma Dixie från fåtöljen.



Mmmmm…du är allt en liten sötnos!!!



…hallå jag vill behålla örat!



Valpligan anfaller medan mamma Dixie är beredd att gripa in om det behövs. Valpdoften satt kvar i mina kläder när jag kom hem så jag blev ordentligt examinerad av mina egna hundar innan jag släpptes in över tröskeln.


1 kommentar:

  1. Tusen tusen tusen tack Olga för idag:-). Det är alltid lika kärt att ha dig på besök hemmavid min vän och alla vovvarna - stora som små hemmavid - blir lika glada varje gång du dyker upp:-).
    Nu måste jag kolla länken till brobygget! Jag borde verkligen hänga med bättre på detta brobygge än jag gör som den Motala-bo jag är (om än att jag bor 17 km norr om stan). Men brobygget är grymt imponerande.......
    Vi ses och hörs snart igen min vän. Gudbarnen hälsar så gott och själv har jag räknat in mina tio tår och facit är att alla fortfarande sitter på plats (skratt).
    Kram kram
    Marie och Whippetligan

    SvaraRadera