torsdag 23 februari 2012

Jordens smuts

Jag fick för mig att åka till Sharpman i Hogstad för att kolla goretex-kängor för mina gamla är utslitna. Hundarna följde med eftersom i planen ingick en långrunda någonstans på vägen hem.

När jag slutligen fann på var vi skulle gå visade det sig att det var jordens smutsigaste plats jag valt. Lera upp över stövlarna så det gällde att välja gå i skogen vid sidan.


Vi hamnade alltså på en motocrossbana och där finns en inhägnad så jag släppte hundarna där inne en stund.



Lite kul var det allt!



Violet leder jakten mellan träden.



På ett fält innan skogen dristade jag mig att släppa Märta-Mai och Harry som njöt i fulla drag av att jaga varandra… 



…kors och tvärs… 



…och hit och dit…



…fram och tillbaka…



…tills jag bad alla posera uppe på ett gammalt flak…



…kan ni sitta fint då allihopa och titta in i kameran? Javisst vi kan! Endast Harry och Märta-Mai har öronen i samma position och gör ett försök att le åt fotografen.

3 kommentarer:

  1. Guud vad fint det passar med just fyra hundar i bredd i ett bildformat med längd-breddförhållndet 4/3!

    Hälsningar
    Husse

    SvaraRadera
  2. Haha jag älskar sista bilden!

    SvaraRadera
  3. Sista bilden är helskön, framför allt Märta-Mai, vilken uppsyn :), är det ett litet busfrö det där måntro!

    SvaraRadera