söndag 19 februari 2012

Isen ger vika, glaciärerna smälter…

…båtar sätts i sjön, fisken går upp på torra land och hundar klättrar i träd. Är det klimatförändringens fel eller…?


Båten är redo när det blir öppet vatten.



En ful fisk på en spik.



Gäddan står inte längre och lurar i vassen för den har själv blivit lurad.



Ja det är väl bara att klättra upp och ta bytet tycker Violet.



"Svårare än jag trodde. Hur blir det med klätterkursen matte? Har du anmält oss än?"



"Skam den som ger sig."



"Jag tänker i alla fall inte ge upp än. Jag heter inte Händiga Märta för skoj skull, så det så."

2 kommentarer:

  1. Riktigt elakt av den skyldige att hänga fiskhuvudet så högt upp utom räckhåll för sugna Whippar och sugen Harry-boy;-). Torkad fisk är ju något som hundarna brukar älska! Kom precis på att det numer sällan finns torkad fisk att köpa till hundarna som godis. När jag var liten (jo - även jag har varit det en gång för länge länge sen) så var torkad fisk ett mycket vanligt godis-tilltugg för hundarna och fanns att köpa i varje butik - såväl ICA som hundbutiker. Hmmm, undrar var den trenden tog vägen. Det enda jag faktiskt kommer ihåg av detta är att stanken av den torkade fisken var rent vedervärdig;-). Kram kram från Whippetligan och gudbarnen som växer så det knakar! Ps. Jag är ledig i morgon till och med torsdag. På torsdag får jag dock besök av pappa Pigalle's fodervärdar, och i morgon har jag planerat in lite aktiviteter med valparna så som bilåkning igen.. Men OM du har tid en stund så är du så varmt välkommen hit en sväng på onsdag typ efter lunch och hälsa på småttingarna igen:-))).
    Kram kram Marie

    SvaraRadera
  2. Jamenvisst, jag minns också torkad fisk som godis. Husse och jag hade på 70-talet en cocker spaniel vid namn Ivar och han fick illaluktande torkad fisk. Ivars andedräkt var inte att leka med efter han intagit dylik delikatess. Jag kommer så klart på onsdag. Vem kan motstå en sådan inbjudan. Jag är grymt nyfiken på att se gullisarna live igen för det händer ju så mycket från dag till dag och för att inte tala om vecka för vecka. Mr West Side Story är ju bara för sööööt! Kram Olga

    SvaraRadera