tisdag 24 april 2012

Det blev Stockholm…

…igår men inte Norrköping och träning idag. Märta-Mai och Greta har fortfarande magbekymmer. Jag fick hundvakt igår så jag kunde åka på kursen och fick sällskap av min vän Mari B. som också skulle till Stockholm samma dag. En liten rackare som inte ville vara hos någon hundvakt åkte också med…


…nämligen lilla Violet. Hon är en stadshund för hon uppför sig exemplariskt i stan. Hon går vid min vänstra sida hela tiden, ingen notis om andra hundar som vi passerar. Hon hälsade på en whippet-pojke som hade samma färg och teckning som hon och hon var hur artig som helst. 



Vajjan-Svajjan på Stadsgårdskajen med Fotografiska museet i bakgrunden. Vi har gått en långpromenad uppe vid Fåfängan med den vidunderliga utsikten ut över hamninloppet och hela stan. Violet är väldigt lätt att ha med överallt. Hon anpassar sig till alla situationer och hon älskar att åka bil.



Två trutar har landat på lyktstolpen vid kajen.



Harry fyllde sex år igår och här sitter han och myser på sin födelsedag.



På kursen fick vi lära oss "allt" om ljus vid fotografering. Mån om att göra mina läxor så började jag idag med att prova att fotografera i motljus. En klätterhortensia där gamla torra blommor hänger kvar på kvisten samtidigt som nya blad är på väg att slå ut för en ny blomperiod. Bästa tiden på dagen ur ljussynpunkt vid fotografering sägs vara vid gryning och skymning. 

2 kommentarer:

  1. GRattis Harry! skön bild! :)

    SvaraRadera
  2. Harry tackar för gratulationen. Han ska ställa till kalas när MM och Greta blir friska. Vi får se om han vill posera med partyhatt som Zooi gjorde på sitt kalas men jag tvivlar. Han gillar i alla fall inte att ha tomteluva på har han visat tydligt. Jag gillar bilderna på Zooi med hatten för hon verkar så cool. Hälsningar Harry och tanten han bor hos

    SvaraRadera