onsdag 4 april 2012

En fallen ängel och annat i skyn


Den fallna ängeln som Märta-Mai har fångat upp i ett stadigt grepp och så ser det ut som hon undrar varifrån ängeln kom. Uppifrån skyn så klart. Om jag ska vara ärlig så har nog Märta-Mai smugit sig på ängeln där den stod i bokhyllan.




Lite Harry-änglahår har fastnat och bara väntar på att få användas i något fågelbo någonstans i närheten. Häromdagen frågade någon mig vad april betyder för mig och jag svarade att jag blev mamma för första gången den 4 april. Idag kom jag på ytterligare en sak och det är tranorna som kommer i april. Den första tran-plogen drog över oss när jag var ute och räfsade i trädgården. Länge och väl följde jag tranorna och såg hur de tog sig högre och högre upp för att hitta den bästa vinden. Hundarna undrade varför jag stod så där stilla och ingenting gjorde men så började dom också titta uppåt skyn. Det såg nog ganska roligt ut tror jag. Jag var så tagen av tranorna så jag kom mig inte för att gå in och hämta kameran. Allt ska inte dokumenteras på bild och vissa upplevelser vill jag bara gömma i mitt minne och ta fram när helst jag vill. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar