söndag 29 april 2012

Hemma igen men…

…inte bra! Greta mår ungefär som innan hon kom på lasarett. Hon har fått dropp och sedan små portioner diet-foder med tillsats av Canicur och FortiFlora för att stabilisera magen. Nu väntar vi på provsvar på torsdag em för att konstatera eller utesluta Addisons sjukdom. Addisons kan man få om man har fått för hög dos av medicin mot Cushings. Dessa två sjukdomar är varandras motsatser genom att Addison är underproduktion och Cushings överproduktion av hormon från binjurarna.

Kärt var det i alla fall att få hem den sköna lilla damen och jag tror hon var lite trött på dom på Valla. Husse gick på långis med övriga gänget så jag fick mysa tillsammans med Greta.


Jag dricker en kopp kaffe medan Greta vilar i utekorgen. Greta är kopplad för att undvika att hon får i sig gräs och annat jox från trädgården. Det gäller att avlasta hennes mage så mycket det går.



Greta är en soldyrkare – har alltid varit.



Harry nybadad, nyborstad och poserar glatt när jag testar ljusförhållandena på morgonkvisten.



Märta-Mai kommer med språng mot mig men det var ju husse som kallade på henne.



Violet vill inte vara fotomodell! Hon har alltid vägrat se in i kameran. Den här bilden tog jag för att illustrera mjukt ljus. Att ljuset är mjukt ser man på eventuella skuggor – de är inte skarpa i kanten som vid hårt ljus. Den rackliga stolen hon sitter i har nog ca 70 år på nacken. Den bästa trädgårdsstolen alla kategorier. Önskade att den gick att renovera för en vacker dag faller den ihop.

3 kommentarer:

  1. Men lilla Greta då, nu hoppas jag att det vänder snart så hon känner sig bättre igen.
    Kram kram
    Marie och Whippetligan

    SvaraRadera
  2. Åh lilla skruttan va söt hon e!! Nu får hon ta och bli bättre tycker jag! Skönt att ha henne hemma nu iallafall.

    SvaraRadera
  3. Ja. vi hoppas innerligt att det vänder och hon får en fin tid till där hon inte känner sig skruttig. Hon är märkt av sjukdomen men vi hoppas och hoppas. Hon får mycket uppmärksamhet och alla välgångspussar och kramar från er är utdelade med råge.

    SvaraRadera