onsdag 18 april 2012

Hos Nationalskalden

Ingrid och Stina ställde upp på en av mina fotograferingsuppgifter och stället vi valde  att åka till var Övralid där Werner von Heidenstam bodde. Vi hade lunch och kaffe med och kyckling-tuggisar till hundarna. Varje gång man besöker Övralid blir man överväldigad av den vackra platsen och omgivningar



Igen fick hundarna vänta medan Tantolga skulle experimentera med kameran och olika objektiv.



Men vad är det här kan man undra? Ska hundarna ligga och vänta också när tanterna ska äta? Ska det vara nödvändigt? Vacker utsikt har dom i alla fall. Vi sitter vid kaféet Farfarsstugan som inte öppnat ännu.



Goda tomater hade vi fört med oss i utflyktskorgen.



Sluttningarna översvämmas av blommande scilla. Vi packade ner maten och äntligen blev det dags för skogsrundan som hundarna väntat på hela tiden. Så vackert i skogen och Greta springer så piggt och glatt. Jag har inte hjärta att lämna henne hemma trots att hon igår kväll verkade ha väldigt ont i sina ben. Hon fick ju gå ganska långt ill Birgittas Udde så det betalade sig med smärta. Greta sov dåligt i natt och "hässjade" och darrade i hela kroppen. Jag tolkade det som smärta men jag vet inte. Nu på kvällen verkar hon i alla fall inte ha ont så dagens runda tog inte lika hårt på krafterna kanske. Jag tror dagen har varit bra för Greta. I morgon börjar Harry på agility igen. Vi tävlar inte utan har det som en rolig aktivitet bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar