fredag 27 april 2012

Kärlek på lasarett

Vår lilla kärlek Greta är inlagd på lasarett, Valla Djurklinik. Hon ska få dropp ett dygn och antibiotika för det går inte att få hennes mage att bli stabil genom skonkost och Canicur. Vi får se om vi får hem henne i morgon eller på söndag för det beror på hur hon svarar på behandlingen. Märta-Mai är pigg och nyter om än lite smalare för den här magsjukan har tagit lång tid att läka. Om en vecka hoppas jag att MM kan börja träna igen.


Det känns konstigt för oss alla  att inte ha henne hemma!



Särskilt Märta-Mai saknar sin varma trygga kompis.



Liten sötnos börjar bli lite gammal men men bara lite…



… och vistas ute i skogen med alla hundvänner är det bästa Greta vet…



…näst att norpa av matsäcken! I morgon ska vi ut igen med fika i ryggan men då följer nog inte Greta med men kanske vi får hämtar henne efter vår utflykt.


4 kommentarer:

  1. Ååh lilla Greta, nu måste de bli bättre! Vi har Också vart hos veterinären idag, Zooi fick sy under tassen efter hon skurit sig på något under tokrejs. Så nu har jag en trött och deppig tjej här hemma.
    Pussa på Greta från oss sen!

    SvaraRadera
  2. Jag lovar att förmedla pussarna från er. Jag hoppas få göra det snart! Jag väntar på att veterinären ska ringa när som helst. Oj vad tomt det är i hela huset när Greta är på lasarett! Ja, dessa våra tokrejsare har inte riktigt konstitution för allt dom får för sig. En robust hundras är det förvisso men skört är det när det är höga farter och tunna ben och tunt skinn. Jag hoppas Zooi piggar på sig och blir sitt glada jag snart igen. Hälsningar från Greta-familjen i Motala

    SvaraRadera
  3. Har Greta kommit hem än? Funderade på er idag så jag var tvungen att gå in och fråga! Zooi mår mycket bättre, hon går nu på foten som om inget hade hänt. Jag hoppas de läker fort.
    Förstår att det känns tomt i huset! Hoppas Greta är hemma igen.

    SvaraRadera
  4. Nej inte hemma ännu men säkert i morgon. Rapport kommer och bild på damen utlovas här och nu. Zooi kommer säkert att repa sig fort! Hörs i morrn

    SvaraRadera