onsdag 24 mars 2010

Blommor ute och inne

En söt liten blomma här hemma som kan så mycket bus. Idag har hon rivit ur en toarulle (inte första gången) och mätt upp kvadratmetrarna här hemma. Många meter blev det. Den lilla söta tog tag i toaborsten och drog en repa genom bottenvåningen med den. Ett stort visitkort icke så skönt doftande kan jag intyga lämnades i ett hörn innomhus. En Bia-bädd ser inte ut som den ska efter denna dag. Skumgummit är utstrött över vardagsrums-golvet.

Ja, ja men en söt liten blomma är hon i alla fall.

Plötsligt var dom bara där i trädgården – gula och fina (rosor till er båda) – Anders och Sören. De har hektiska tider nu med att beskära fruktträd. Nu bereder sig äppelträden för en ny årstid precis som alla vi andra.
Min gamla Hibiskus i blom.Hortensian som lyst upp min tillvaro ett tag nu.
Mina fina parasit-växter.


En Passionsblomma har slagit ut. Blek men skön tycker jag. På sommaren är blommorna på den här plantan alldeles klart lysande orange. Jag har tre olika sorters Passionsblomma med olika form och färg, en blå, en limegrön och en orange.

2 kommentarer:

  1. Hej Olga!!
    Vilka vackra blommor du har!!
    Helt fantastiska.Önskar man hade lite av "gröna
    fingrar" också.Men men man kan inte vara bra på allt! #Ler#
    Vi vill önska er en Glad Påsk och hoppas ni får en skön helg med fint väder och god mat!!
    Skickar påsk pussar till era goa vovvar också!!

    SvaraRadera
  2. Hej på er i Tystberga! Det är alltid roligt att höra från er.
    Jag har inte så mycket blommor men de som trivs växer och frodas och det gläds jag mycket åt.

    Jag lovar att pussa på vovvarna.

    Hälsningar
    Olga

    SvaraRadera