onsdag 31 mars 2010

Lite lyx och lite vardag

Den här dagen började med lite lyx med fika på Centralkonditoriet i Väderstad. Mari min kära kamrat och kollega från förr träffades där och tog kaffe med årets sista semla. Mari kom från Linköping och jag från Motala. Det känns som den finaste lyxen att sitta länge och prata över en kopp kaffe på gamla konditoriet.

Vardagen handlade om att åka till stugan och hämta mattor till tvätt och byta klädsel på fåtöljen och grundstäda lite grann. En skogspromenad med hundarna blev belöningen på det hela.

"Här får jag inte gå ut på egen hand för matte".
Märta-Mai har smitit in till grannen och tror inte att jag ser henne när hon inspekterar deras badtunna.
Leverans av bullar från Väderstad till Husses kontor i Linköping. Alla på kontoret var värda mera en en bulle för de möblerar om och det innebär mycket extra arbete. Fikabordet är lika färskt som bullarna för det levererades i morse från ett snickeri i Skänninge. Den runda mittenplattan kan man snurra och under de andra röda skivorna döljer sig kontakter så att det går att "plugga" in , t ex. en dator vart som helst på bordet.Shoppingtur på stan i Linköping slutade med att jag kom hem med en ny snygg långskjorta till mig själv, 15 kilo hundmat till Greta, 1 kilo smaskiga kex till hundarna men inget nytt duschdraperi som jag tänkt och ingen födelsedagspresent till HM heller dessvärre.
Nu är vi, de tre whippetflickorna och jag, hemma i Motala igen och jag har ätit en sen middag med HM (Harrys Matte som är tillfälligt hemma i Sverige). HM och Harry har varit själva idag så nu vill inte Harry veta av mig för ingen går upp mot den egna matten.

1 kommentar:

  1. Även om det är "pur-färskt" fika-bord - direkt levererat från Skänninge idag, så tror jag ändå bullarna du bjöd på luktade godare :-)))) Och smakade bättre oxå för den delen!
    Men KUL för dom anställda på Husses kontor att få nytt och fräscht! Jag vet hur mycket sånt uppskattas av personalen:-))))
    Låter som Du haft en toppendag vännen och det är du VÄL VÄRD!
    Stora varma påsk-kramisar från mig, valparna och dom vuxna Whippet-töserna hemmavid.

    Kram Marie

    SvaraRadera