onsdag 10 mars 2010

Ett knippe ljuvliga valpar

Det är mitt i natten och alldeles för sent för mig att vara uppe. Jag kom nyss hem från Linköping efter en träff med mina vänner i Eranos. Som vanligt åt vi god mat tillsammans och våra samtal gör gott i själen och något man lever länge på. Det blivit en nattvandring med hundarna och de fick lite nattamat också.

I eftermiddags besökte jag Västanviks redovisningsbyrå tillika Mibisan´s kennel som föder upp snabba whippets. Marie som sköter båda sina uppdrag med lika mycket energi och enormt engagemang hade tid att bjuda på fika och låta mig lukta på de senaste valparna i valplådan – helt ljuvliga!! Det måste vara tryggt att vara valpköpare eller firmaägare om man vänder sig till Marie i antingen det ena eller andra ärendet.

En välmående blå liten valp vilar ut på ett par av sina fawnfärgade syskon.
Liten och trött!
Tätt tätt ihop har dom lagt sig de små grynen efter deras livs test av annan mat än den från mamma Tikkas mjölkbar – majsvälling.

4 kommentarer:

  1. Självklart min vän har jag tid för mina vänner! Det är ju bara så kul att du kom hit och hälsade på vetja!
    Tusen tack för dina gulliga ord, jag tar åt mig -för positiv feedback är alltid kul, oavsett vad det gäller!
    Kramis Marie, bappisarna och dom andra flickorna!

    SvaraRadera
  2. En än gång Marie – jag är väldigt imponerad av Ditt arbete.


    Kram Olga

    SvaraRadera
  3. Haha, så det kan bli! Tänkte inte på det själv "än" gång (eller "en" gång) - skratt......
    Kramis och natti
    Marie

    SvaraRadera