fredag 12 mars 2010

En plats i solen

Här har gjort mig en plats i solen. Nu ska jag ut och sätta mig med eftermiddagskaffet och jag antar att jag får sällskap ut.
Inspektion av ventil – verkar OK.
Märta-Mai gör plats för krokus och scilla som ska komma upp här.
Kom igen nu kör vi! Jag tar tigern så tar du stora knuten, säger Violet till Harry.
Ska jag?…… ska jag inte?……ta tygtigern från Violet!
Nej jag trivs bäst att sitta här på min kulle och se på dom andra hundarna.
Vajjan har just dödat tygtigern.
På spaning efter småfåglarna i häcken som larmar och står i.
Märta-Mai har hittat en fläck med barmark och kollar förundrat på det nya underlaget. Hon känner bara till snö och is än så länge eftersom hon är född i december 2009.
Harry vill leka mera, "Harú inte fikat klart än"?

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder ånyo:-). Märta-Mai har verkligen en superläcker brindlefärg! Tycker hon har mörknat sen hon var yngre.........
    I morgon kommer Anncie och Tobbe och hälsar på. Det ska bli kul! Det blir nog lite valpmys kan jag tro:-)
    Kramis Marie

    SvaraRadera
  2. ÅHHHHH valpmys!!!!!

    Märta-Mai är också mysig må du tro! Jag njuter varje dag och stönar dessemellan över allt bus hon hittar på.

    Hälsa Anncie och Tobbe.
    Kram Olga

    SvaraRadera