måndag 15 mars 2010

Framstegsrapport 1

Får jag godis nu?

Lite träning varje dag ger mer och mer färdigheter. Märta-Mai kopplar nu ihop klickljudet med godis. Jag har introducerat "target-stick" (målpinne) och det är meningen att hon ska dutta till pinnen med nosen och då blir det klick – godis. Hon följer pinnen och duttar med nosen så nu kan hon till och med snurra ett helt varv – låter snurrigt jag vet. Inga foton finns från våra lekfulla övningar ännu men det kommer. Svårigheten med träningen är att de andra hundarna är så sugna på att vara med men jag måste vara ensam med en hund i taget om det ska fungera.

Träningspassen avslutas dock med godisutdelning i grupp och då tränar vi SITT med hela gänget samtidigt.

2 kommentarer:

  1. Heja Olga! Det skall bli intressant att följa tillämplingen av dina nya kunskaper på lilla Märta. Vilka fina bilder du tagit! Det är väldigt trevligt, att titta på din hemsida och njuta av alla fina foton! Och så skriver du så trevligt också!
    Glada hälsn från Birgitta i Hallsberg

    SvaraRadera
  2. Hej Birgitta!

    Vi kan väl ses framöver och prata träning eller bara fika.

    Krama dina fina flickor från mig.

    Hälsningar
    Olga

    SvaraRadera