söndag 30 januari 2011

Årsmöte

Norrköpings Whippet-race årliga medlemsmöte ägde rum på Brukshundsklubben i Norrköping. Tantolga fick åka med Marie som har Mibisan´s kennel, uppfödare av whippet. De vackra pojkarna Mr Safrano (Saffran) och Mr Ispahan (Ispahan) sju månader om en liten vecka fick följa med. Jag fick ynnesten att gå en skogspromenad med grabbarna medan deras matte gick på förmöte med styrelsen. Så snälla och lugna och behagliga whippetpojkar av sällan skådat slag. De var nyfikna på allt och sög i sig intryck och allt emellanåt kollade dom på mig om allt var OK. Det var andra stora brukshundar som skällde på dom men dom gick bara vidare som om inget har hänt.


Här stannade vi och kollade in en skidåkare som hade kopplat en sele på hunden och spänt fast hunden i ett midjebälte på sig själv.  Vilken fart dom kom upp i och dom körde varv på varv. Sista varvet fick han mana på hunden för den började bli trött antar jag. Saffran och Ispahan tyckte det såg roligt och spännande ut.


Ispahan kollar hunden och skidåkaren med stort intresse…


"…nej Tantolga vi går inte än. Kan vi inte kolla om dom kommer förbi en gång till?…Snälla, snälla……", ber Ispahan.


1 kommentar:

  1. Vad jättefina bilder du tog på Ispahan på promenaden:-). Jag är så glad att dom sköter sig så exemplariskt. Det är ju faktiskt första gången dom går på promenad med någon annan än mig (eller min far).
    Kram kram och tack för hjälpen med "pöjkarna" och även tack för trevligt resesällskap i bilen:-). Marie och Whippetligan

    SvaraRadera