lördag 8 januari 2011

Min nya lilla whippet – Kajenn


Igår fick jag denna fina whippet av min fina vän Mari i Linköping. Husse blev lite tyst när jag sa att jag fått en whippet av Mari innan han fick se den lilla nya av tenn som jag döpt till Kajenn. 


En extremt liten och söt liten figur är hon.


Kajenn är fint gjord tycker jag med det rätta whippet-utrycket. Hon kommer från en tennsmedja i Gränna  som säljer tennmodeller av över 100 olika hundraser – se mera på: www.kajenstenn.se 


…men vad händer här då? När jag fotograferar Kajenn vid fönstret tycker Märta-Mai att hon vill se vad jag ser. Attans lilla hoppjerka!! Jag får skylla mig själv för jag lyfter upp MM på bordet ibland för att just träna att stå på bord och låta sig bli undersökt.



6 kommentarer:

  1. Tycker faktiskt att MM liknar Kajenn lite där på bordet, det var nog så hon tänkte tror jag...
    Vänliga hälsningar från Carin!

    SvaraRadera
  2. Jamen du har rätt Carin! Att jag inte förstod det först! Varje dag får man skratta och varje dag bli överraskad av hundarnas förmåga att uppfatta och tolka en situation eller handling. Jag tror det beror på att hundars språk bygger på signaler och tecken i stället för verbal kommunikation.

    Varma hälsningar Olga

    SvaraRadera
  3. Haha, härliga Märta-Mai:-). Finns ju en anledning till att jag inte längre kan ha mitt köksbord vid fönstret som det är tänkt från början:-). Anledningen är den att så fort mina vovvar hörde någon komma så hade jag typ 7-8 stycken Whippar på köksbordet, där det var bästa "span-platsen" för observation "vem kommer":-). Det slutade med att jag hade rally-spår på köksbordet i form av klo-räls.......
    Haha, härliga Whippar vi har! Ju fler desto bättre:-))).
    Kramis Marie

    SvaraRadera
  4. Klo-räls?? Ett nytt ord som genast bör skrivas in i Svenska akademiens lista på nya ord. Vi har några spår här hemma i parketten som kan definieras som klo-räls efter några hundar som accelererat mot dörren. Ett liv med whippet är i sanning ett härligt liv!

    Kram Olga

    SvaraRadera
  5. En sådan fin liten tennwhippet!! Och det vackraste mor har ställer hon på bordet.... Klo-räls är verkligen ett utmärkt uttryck! Fast vi har bara plastgolv i lägenheten så de flesta avtrycken återfinns vid vissa tillfällen på våra händer och härrör från våra katter....
    Kram Nina och Scilla

    SvaraRadera
  6. Så då kan ja alltså med andra ord titulera mig "ord-uppfinnare" mina vänner:-)))).
    Klo-räls ska jag komma ihåg att använda mig av framöver, för ordet verkar ha smakat bra i era ordförråd (skratt).
    Kram Marie
    (som nu är färdigpackad och klar inför lilla trippen till Menden i morgon)

    SvaraRadera