fredag 14 januari 2011

Skönt att kunna gå igen


Skönt att den värsta halkan försvunnit så vi kan öka på promenaderna dag för dag och ingen är gladare än Harry för den nyheten.


Märta-Mai fick tag på traktens största pinne. Alla pinnar är väl dolda under snöns så man får ta det som bjuds.


Någonting är fel med den här bilden – en kortbent Welsh Corgi leder loppet före två snabba Whippet. Jag tror Harry har tjuvstartat och att Märta-Mai var längst bort när jag gjorde en kollektiv inkallning för ett gäng små barn som drogs i pulka av sina glada mammor närmade sig. Jag såg för mig mina hundar springa fram i full fart och nyfiket nosa på dom små barnen. Vill helst inte  vara orsak till att någon blir hundrädd för hela livet. Jag behövde inte vara orolig för barnen precis för dom gick ur pulkorna och rusade fram mot mina hundar i stället. Dessbättre är jag 100% säker på att mina hundar är snälla mot barn så mötet blev mycket positivt för alla parter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar