onsdag 19 januari 2011

Kärlek i luften……

Skatorna har fått vårkänslor och kärleken blomstrar mellan paren som "pratar" kuttrande med varandra ifrån hustak och  äppelträd. Andra par flyger med långa pinnar till utsedd plats för boet och kommande kull med skatungar. Skogens fåglalåt börjar låta på ett annat sätt… Det var första dagen idag som vi märkte förändringen på vår långvandring hundarna och jag. Märta-Mai fick riktigt spring i benen när hon fick gå utan koppel i skogen. Snön hade smält såpass att det var barmark att löpa på. Trädgårdsleken ligger nere för där är det halt och ojämt underlag som är livsfarligt att rejsa runt på. Märta-Mai piper högt och hugger tag i sin älskade boll och vill ut men jag vågar inte riskera några smala whippetben i det underlaget. Märta-Mai är så duktig för hon kan gå ut med mig och mata fåglarna på baksidan av huset där vi inte har inhägnat. Hon håller sig kring mig och kollar fågelmaten och rantar efter vart jag går. Inga smitmanövrar har hon gjort hittills den duktiga flickan.


Vännerna vilar ut i soffan matte har inte en chans att sno åt sig en liten plats. Harry som föredrar golvläge har gott om platser att välja på – och filt! Usch det blir för svettigt tycker han.


Med en enkel tulipan……min födelsedag för ett tag sedan blev en enkel tillställning men blommorna … tulipaner och en doftranka… sprider lyxkänsla länge.


Tretton av fjorton stänglar på julblomman blommar – visst är det överdådigt.

3 kommentarer:

  1. HELT FANTASTISK blomster-kreation!
    Hur gör du egentligen? Pratar du med blomstren måntro?

    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Jag pratar med allt här hemma blommor och hundar och även med mig själv. Pratet ger olika effekt blomstren trivs och lyser men effekten på mig –alltmer risig. Kanske att jag pratar med mig själv när något går på tok eller inte fungerar. Skillnaden kan ligga i vilka ord och tonlägen man använder.
    Skämt åtsido så har jag nog tur med vissa blomster. Kram till dig och dina fina hundar där hemma – Tantolga

    SvaraRadera
  3. Jag brukar tala högt med min tv, särskilt när det är nyheter, hoppas att alla utskällningar och teorier jag då framför på något vis hittar fram till rätta personerna... Har hittills inte märkt något av det då det tex fortfarande existerar svält. Dina blommor är fantastiska!!
    Kram Nina

    SvaraRadera