måndag 31 januari 2011

Greta opererad

Vilken fin vård våra hundar erbjuds ändå. Idag var det dags för operation för Greta. Husse tog Greta med till doktorn i morse för klockan 07.30 skulle de infinna sig på Valla Djurklinik.


Greta Sitter i bilen utanför kliniken…


…innan hon visar husse vart man ska gå in…


…i väntrummet…


…hemma igen med uppblåsbar krage som en bloggläsare skänkte till Greta. Tack lilla Kalle och Kalles mamma för er omtänksamhet! Greta är så trött, så trött och ordinationen är: ligga i lugn och ro och varmt i mörkt rum. När hon vaknat till så pass att jag känner igen henne som hon brukar vara ska hon få en liten portion mat. Än så länge är Greta groggy…! Jag fick ett papper med hem med utförlig beskrivning vad som gjorts och hur eftervården med läkning förväntas ske. Greta hade tre stycken "nybildningar", en på bröstbenet och två i juvren. Den på bröstbenet var en fettknöl men de andra två är skickade på analys som tar ca 14 dagar. Nu ska jag titta till fröken Greta igen.

1 kommentar:

  1. Vad jätteskönt att operationen gått så bra på lilla "Gretchen". Jag hoppas hon får en riktigt god natts sömn nu så hon hämtar sig från sövningens efterbörder. Krama lilla söta Greta från mig och ta hand om Er hela familjen nu!
    Tack för att du ringde och berättade hur det gått idag. Jag slår en pling om ett par dagar för att höra hur sockertoppen mår.
    Kramar Marie och Whippetligan

    SvaraRadera