söndag 2 januari 2011

Stora händer


Idag för ett år sedan blev jag döpt till Hot Isle Marimba och det kom en tant och hennes kompis Katarina hem till mig och min mamma och mina syskon och mina hundvänner och människorna jag bodde hos och som jag tyckte så mycket om. Tantens stora händer smakade ganska bra…


…och det var gott om plats i tantens händer. Kanske skulle jag få flytta hem till tanten och nya hundkompisar och ny husse men inget var bestämt och tanten skulle åka ända till Amerika och tänka på saken.


Jag kallas Märta-Mai och har snart bott i ett år hos tanten och alla de andra och jag trivs rätt bra men ibland får tanten för sig att jag stå så där snyggt……! Husse ska ta kort också när jag ska stå så där fiiint.! Greta undrar också varför vi ska hålla på… Tanten fixar och donar och puttar mig hit och dit med sina stora händer så jag ska stå som hon vill och husse tar kort på kort hej vilt. Hur bra blir det på en skala…?


Kolla hur hon håller på först har hon donat med mitt huvud så jag ska titta rakt fram och hålla halsen fint och mina framben ska vara parallella…men så fixar hon till bakbenen och då kan jag inte hålla huvudet framåt längre och frambenen gör som dom vill… Hur står hon själv tanten tycker ni? Snyggt eller……?


Själv tycker jag att jag är snygg i alla lägen…no doubt! …och jag trivs i min mattes stora snälla händer …så det så! 



2 kommentarer:

  1. Haha, härlig beskrivning på din mattes tappra försök att ställa upp sin älskling enligt dom tvåbentas önskemål om vad som är snyggt och korrekt:-). Märta-Maisan; Du är så snygg så snygg hur du än står och gör! Träna matte lite på att stå snyggt oxå tycker jag:-).
    Kram kram
    Vovvarna som bor hos matte Marie hos Mibisan's
    (Vi har inte heller riktigt förstått nyttan med det däringa......) Vovv vovv och stå på dig!

    SvaraRadera
  2. WOW! vovve-power!!! yeah!! Skönt att ha polare som er mibisanare! See you soon!

    Vov, vov Märta-Maisan

    SvaraRadera