tisdag 4 januari 2011

Hunden och livet

Snälla sprid denna uppmaning och framför allt följ den själv: Lyssna på P1 programmet "Hunden och livet", ett samtalsprogram om hundar och hundägande i tre delar, 1. Meningen, 2. Makten och 3. Den extra dimensionen. Helena von Zweigberg samtalar med författaren P. O. Enquist och programledaren mm. Klara Zimmergren. Programmet sändes i mellandagarna men ligger kvar på nätet. Absolut bästa radioprogrammet 2010 näst efter radioföljetongen "Eskil riddaren av syrenbersån". Snälla lyssna på programmet efter det blir man en bättre människa jag lovar!!

För några dagar sedan fans en anledning att lufta madrasserna till gäststugan – då tog Märta-Mai och Harry chansen att gnabbas med varandra som är brukligt syskon emellan.


3 kommentarer:

  1. Hej!

    Kalle snart 4 år såg översta bilden och sade "Mamma, varför är det en hund och en gepard på bilden?"

    Ni träffades på julbordet i Väderstad.

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag minns Kalle för han kom fram och frågade mig om jag var Harrys matte. Så avancerat av honom att se likheten mellan Märta-Mai och en gepard när han nu bara är snart 4 år. Hur rätt har han inte heller för vad jag vet är geparden världens snabbaste rovdjur som har klockats till115km/timmen. Så snabb är inte Märta-Mai men hon är min snabbaste whippet och kanske kan klockas till 60 km/timmen på tävling. Vi får se hon ska ut och träna race i vår och försöka ta licens för att tävla kapplöpning framöver. Om hon blir snabb som en gepard då blir hon nog världsberömd. Varma hälsningar till Kalle från tantolga

    SvaraRadera
  3. Tänk att det är så roligt att brottas på en madrass!! Härliga foton!! Mina barn gör likadant, om vi haft gäster över natten så invaderas madrasserna dagen efter av leksugna barn. I ena hörnet brukar katten Stålis ligga och stirra på de små så att de sköter sig... Skönt att Greta mår bra och ett grattis i efterskott till Märta-mai!
    Kram Nina och Scilla

    SvaraRadera