tisdag 24 maj 2011

En annan fart…

…har det blivit i och med att ljuset har återkommit till vårt land. Dagarna blir längre och det är inte svårt att fylla dem med aktiviteter. Samtliga hundar är mera aktiva än under vintermånaderna. I fredags var vi på trivselkväll med Harrys hundkurs. Harry var på topp och skötte sig på allra bästa sätt i båda tävlingarna, Rallylydnad och Agility. En kväll där Harry fick träna sin förmåga till socialt umgänge (i tävlingar, tipspromenad och korvgrillning) med andra hundar och timmen blev sen  men det var fortfarande ljust ute när vi åkte hem vid 22-tiden. 

Helgen försvann i racerfart med fix och trix och hundpromenader och på söndag kväll for jag till Stockholm och tog Märta-Mai och Violet med mig. Jag skulle på ett möte på måndag förmiddag men jag hade missuppfattat tiden och fick en hel timme för mig själv (hundarna stannade själva för första gången i HMs lägenhet). Jag gick på kafé på Sturekatten vid Stureplan. Efter mötet tog jag tunnelbanan hem till hundarna och de fick också njuta av storstadens faciliteter nämligen springa fritt på Gärdet. Så dom sprang!! Det samlas alltid publik när vinthundar är i sitt rätta element – ett jättestort fält. På väg därifrån fick jag gå in på en mack och tigga vatten för dom var rejält "svettiga". 


Harry i full fart uppför skrangliga trappan


Violet och Märta-Mai tar det lite lugnare i kröken


Greta i god fart uppför berget. Hon har bråttom för kanske det vankas något gott när hon kommer fram.

5 kommentarer:

  1. Vilken komisk bild på Harry-boy:-))).
    Nog är det hektiska tider nu när dygnet bjuder oss mången ljusa timmar, men det är den här årstiden man trivs allra bäst (åtminstone jag) :-). Kramar så hörs vi på "fånen" i morgon för vidare planering inför midsommartävlingen! Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Spänstiga, snabba vinthundar... klart det blir publik!! Det var så jag först fick upp ögonen för whippets! Var dagmatte åt en för några år sedan och hon fick mig att häpna var dag hon var hos mig! Underbar liten tös som vi kallade vippetrippen eller vippan. Hennes ägare kallade henne för bäbis men det vägrade jag att göra. Det bevisar ju iochförsig att kärt barn har många namn!
    Kram Nina och en trött Scilla som har tränat ikväll...

    SvaraRadera
  3. Du undrade om jag kommer på midsommarfirandet i Norrköping..? Jodå, var så lugn, I´ll be there... Mina starka sidor vad gäller fester voro; usla historier, grymma skämt och att ALLTID vara sist kvar!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  4. Haha Nina, låter som du är farligt sällskap.... Jag tillhör oxå den skaran som alltid lägger mig SIST:-). Olga tillhör den mer "ordningssamma" delen av befolkningen:-)
    Kramar till er båda,

    Marie

    SvaraRadera
  5. Låter lovande med er som sällskap i midsommar! Stanna sist uppe och glamma är nog inte min starka sida som Marie redan vet. Däremot gillar jag att umgås med vänner och såväl usla som goda historier roar mig storligen. Så vem vet kanske jag blir sist kvar också – då blir vi tre! Kramar Olga

    SvaraRadera