fredag 27 maj 2011

Problemlösning i den högre skolan


"Hur i sjutton hamnade jag i den här situationen? Var snäll och ta bort henne", säger Greta. "Herregud,  vad är problemet? Kom inte in till mig bara för jag har det bra i min egen kupé", säger Vajjan.


"Skyll inte på mig det var matte Ingrid som stoppade in mig i den här luckan", säger Stina. Ja vad gör man när Tantolga blivit bjuden på lunch på Albackens trädgårdsskafferi och alla hundar ska med? Jag kan förtälja att det gick utmärkt att dela kupé – kompisar som dom är.


Ska vi sitta inne eller ute det var frågan. Från menyn valde vi grön ärtsoppa med pepparotsgrädde och stenbitsrom. Kaffe med macron på maten.


Vi valde att sitta ute i solen men en trappa upp till höger. Hundar är välkomna hit men vi tyckte det var mycket att ha fem hundar kring bordet. Lagom när det äntligen var dags för promenad med hundarna började det regna lite lätt – typiskt! Tack Ingrid för den goda och trevliga lunchen i den mysiga miljön!

3 kommentarer:

  1. Tack själv!Vi har ju alltid kul när vi är ute på äventyr med eller utan hundar
    Bilden på Stina och Greta i buren är ju såååå gullig!

    SvaraRadera
  2. Vilken hääärlig plats! Var ligger detta ställe? Nog för att jag till ynnest har en helt underbar arbetsplats med allt vackert att skåda, men hit blir man absolut sugen att åka om tillfälle ges framöver:-).
    Vi ses i morgon bitti min vän, nu är det dags att krama kudden.
    Kram Marie och Mibisanar-ligan

    SvaraRadera
  3. Albackens Trädgårdsskafferi ligger i Mjölby vilket jag glömde nämna. De har en jättefin hemsida där man kan se mera bilder. Väl värt att besöka om man har vägarna förbi. Olga

    SvaraRadera