tisdag 3 maj 2011

Vi gick ut i solsken och……

…kom hem i solsken. Däremellan vad vi med om allt utom tornado, orkan, åska, tromb eller storm. Inte så många väderfenomen kvar kan man tycka med det räckte tyckte både hundarna och jag.


Vi kurar under ett buskage när hagelskuren kom över oss.


Små vassa hagel överallt … burrrr!


Hagelskuren byttes mot strilande regn…sedan hällande regn.


Vi drog oss in i skogen utmed Kärsbyån och då hade hällandet bytts till duggregn.


När vi drar oss tillbaka till sjön så bryter solen fram genom molnen.


Harry har en extrem drickstil – han dricker genom att vada fram med öppen mun och slurpa i sig medan Märta-Mai är mera traditionell.



Kolla hur mycket sand Harry redan har fångat upp i pälsen.


Harry idkar sandbad…




Två whippets på rad


Hur lång tunga har en whippet?



2 kommentarer:

  1. Ja vilket väder det var igår. Jag gick också ut i solsken och kom hem en timme senare dyngblöt.
    Vad mysigt med Harry du har väl sandstrand hemma med på golvet!!!
    Själv har jag gratis peiling i sängen den brukar man få borsta av innan man går o lägger sig.
    Vi kan väl höras av om priser till första tävlingen ha det Katarina

    SvaraRadera
  2. Hejsan Katarina. Jag kommer till träningen i kväll. Sandstranden hemma blev inte så mycket av för Harry fick gå in i duschen direkt. Inget han gillar så där men när han blir torkad torr ordentligt med handduken då trivs han med livet. Prisfrågan kan vi diskutera underhand. Jag har några småsaker med mig i kväll.

    Vi ses och hörs Olga

    SvaraRadera