tisdag 3 januari 2012

Hur lång hals kan en whippet få?

Märta-Mai är en driven mat-tjuv. Hon spelar i den högsta ligan när det gäller att stjäla en matbit. Husse tog henne på bar gärning igår kväll.


"Mmmm broccoli? Ja varför inte? Jag tar och smakar en bit!"



"Äsch då! Nu kom du på mig i alla fall. Det hade varit bättre om det funnits något kvar av lammfilén. Fuskigt att den ska gå åt för jag hade föredragit lamm framför gammal broccoli. Du måste tänka på det nästa gång husse!"

För övrigt har det gått bra idag med provtagningen för Greta och nu väntar vi på svar och förslag till fortsatt behandling så hon blir en piggelina igen.

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för Greta! De tydliga symtomen och provsvaren kommer säkert att ge en diagnos som går att "leva med". Och det är ju mycket bättre än att inte veta...
    Många hälsningar

    SvaraRadera
  2. Hej Helena! Länge sedan jag gick in och läste din blogg. Festliga bilder på grabbarna som vanligt och visst inbjuder deras uppsyn och kroppsspråk till tolkningar. Tråkigt att Otto inte är så frisk! Jag har en bild på Otto från det han var valp och gjorde en rivstart efter trasan på whippetrace-träningen i augusti 2010. Vi håller alla tummarna för att Greta ska bli bättre och jag är säker på att hon kan få en utmärkt livskvalitet med hjälp av lämpliga medikamenter. Jag vet att hon inte lever för evigt och hon är på ålderns höst men än är det inte senhöst. Kramar från oss på Bruksis

    SvaraRadera