torsdag 5 januari 2012

Nyinflyttade fåglar

Julklappen från HM och husse bestod av en gigantisk fågelbur med ett gäng fåglar som flyger fritt. Konstnären och skaparen av buren levererade den på julafton i Yorkan och dessutom fick jag en minimal bur med en ensam fågel i av henne.


Min första bur med de tre sångfåglarna i fick jag för några år sedan. De sjunger efter noter…



…låt oss liksom svalorna bygga oss ett bo……



…ett bo högt upp bland takåsarna. Det är meningen att den här buren ska hänga i vårt sommarbo när ombyggnaden är färdig och vi flyttar in någon gång i sommar.



Så ensam han ser ut den lilla koltrasten. Jag tror han ska få bo nära sångfåglarna så kan de sjunga tillsammans.



2 kommentarer:

  1. Vilka vackra fåglar! Och lättskötta verkar dom ju vara också:-). Hur tusan fick du med dig detta hem på flyget? Blev väl extrabagage att betala för kan jag tro;-).
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Ja hur det skulle gå till var frågan jag ställde mig när det stora paketet levererades på julaftonskvällen. Buren är så fiffigt gjord av ståltråd bara att fälla ihop. Den fick plats i resväskan och jag andades ut när det visade sig gå vägen. Bara tanken att ta den genom tullen och baxa den runt i kabinen gjorde mig svettig. Fåglarna vill ha en flygtur varje dag så jag gungar lite på buren så flyger dom fint en stund. Jag ska fixa till formen på buren bättre för jag ser att den blivit lite deformerad efter jag fällde ihop den. Du får komma hit och se den live. Vi hörs hörru snart! Kram Olga

    SvaraRadera