måndag 23 januari 2012

Så kom då en gnutta snö…

…och därmed lite lek och stoj ute på tomten. Promenaden blev inte lång för både Greta och Violet vägrade ut sig ganska tidigt.


Hopp och lek i snöyran…



Violet är duktig på att parera tacklingar.



Så till den lilla Greta som råkar ut för en det ena mystiska efter det andra. Här har hennes sår som hon slickat på så intensivt äntligen läkt ihop.



Men nu har detta dykt upp på hennes ena bakben. Ett helt spontant sår som ser äckligt ut.



Ja du lilla Greta vi måste nog låta veterinären titta på detta. Vi har en tid den 7 februari men vi får se om det går att vänta till dess.



Något mera skojigt att visa upp är några fina snöbollar som Harry skapat helt själv. När han kom in igår så klampade han fram över golvet och det visade sig vara snöbollar som fastnat i fanorna på hans korta framben. Snygga eller hur…?

2 kommentarer:

  1. Nu ÄNTLIGEN kan jag kommentera här från min dator och inte från mobilen.... Tack för det - vad nu det teknsiska spelat mig för spratt!
    Men lilla söta Greta, vad du ska stå ut med:-(. Undrar om matte har någon PC-salva hemma, för om inte har jag en riktigt bra medikament som kanske kan hjälpa till med läkningen..... Hör av sig matte Olga om du vill prova preparatet jag har! Kram kram och god bättring till "Gretchen" från Mibisanar-ligan.

    SvaraRadera
  2. Ja vad händer härnäst med Gretchen. Jag har Fusiderm hemma men den ska man inte använda vid Cushings läste jag på bipacksedeln. Kanske du har något annat braigt preparat? Jag hör av mig! Krama de små nyfödda och övriga gänget från Olga med dogsen

    SvaraRadera