måndag 30 januari 2012

Istappar under magen

Solsken, solsken och 5 minus ute. Perfekt för en långis på stranden! Greta fick stanna hemma men det ångrar jag lite för det var varmt i solen på stranden. Hon hade gillat att komma med men det vet jag så här efteråt.



Nu är det kallt i vattnet så minsta pinne fryser in.



Konstiga tappar bland stenarna.



Hela vattenbrynet är klätt med spetsmönster.



En variant på spetsmönster vid åkanten.



Sjöodjuret vid Kärsbyåns utlopp i Vättern.



Harry kollar spetskanten från sjösidan.



En knubbigare bård.



Bara vackert!



En bild i farten och tyvärr kom jag själv med på ett hörn.



Stina och Ingrid mötte upp och anslöt till oss på stranden. Jakten går vidare.



Man vill aldrig gå hem. Jag tränade inkallning på Märta-Mai vilket har varit si och så med när allt är så kul. Jag tror poletten trillade ner idag för hon kom oavsett vad hon höll på med och hon kom med glädje – belöning, belöning, belöning! Den bästa belöningen var att få springa iväg och leka igen.



Harry tog ett ordentligt dopp i sjön och drog med sig en massa sand i pälsen – när vi kom till bilen och jag lyfte in honom i bilen så var pälsen under magen full av is! Kraken hade fått tappar under magen men väl hemma fick han duscha varmt. I kväll är det träning i ridhuset igen och jag tänker inte köra i någon stolpe den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar