onsdag 29 december 2010

Nyårsblommor

Mitt i handlingen där Greta har problem så åker jag till systern min i Södertälje och vidare till Stockholm. Igår kom jag hem och direkt till veterinären som jag skrev om igår.



Min systerdotter TB jobbar extra på Blomsterpassagen i Stockholm så jag köpte hem lite vackert till nyår – en dröm om kommande vår med anemoner, vaxblommor och tulpaner.


Eftersom jag fick extremt bra "släktrabatt" i butiken så slog jag till med en pampig orkidé.


Min julblomma väntar jag fortfarande på att den ska slå ut – helst alla blommorna på en gång!! Kom igen nu r´å!!


En blomma som alltid slår ut när det är lek på gång är Vajjan-Svajjan.


Vajjan är pinnflicka och Märta-Mai är bollkalle.


Jag blev så glad när jag såg den lilla svarta figuren i serie-stripen. Det är ju Märta-Mai utbrast jag för mig själv!! Samma uttryck – en som hänger på men är sin egen. Sedan såg jag att de andra karaktärerna motsvarade mina andra whippets. Mumin=Greta, Mymlan=Violet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar