tisdag 7 december 2010

Pulsarväder

Härlig nysnö och lyckad långpromenad. Idag fick jag med mig alla fyra hundarna på långisen. Tjockt med nysnö så vi pulsade oss varma genom skogen. Harry, Violet och Märta-Mai fick springa lösa och det tog på krafterna att ta sig fram i snön som räckte upp till magen på Harry. Harry är nyklippt mellan trampdynorna så han klarade sig utan att få snöbollar under tassarna.

"Doggsen" har legat märkligt stilla och nöjda efter 2,5 timmar ute på vandring.


Utsikt från fönstret i vardagsrummet.



Mina sångfåglar i sin bur som jag fick av HM (Harrys Matte) förra julen. För att dom inte ska tappa tonen så har dom noter i burbotten.


Mina vackra flickor Violet och Greta vilar ute i "favvokorgen" vid elementet.


Violet orkar tugga lite förstrött på ett tuggben.


Märta-Mai kommer inte till ro förrän hon har tagit ett nappatag med sin boll.



Men Harry då? Han stannade ute och vill att vi ska komma ut och leka. Han har förberett sig och lagt en pinne framför sig. Han tittar upp på mig med sina blå och tigger om en lekstund men jag är kall och hård för jag vill ta en kopp kaffe nu när det blir lugnt i lägret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar