tisdag 26 juli 2011

Badhundar


Badprinsen Harry tar sig ett dopp vid badklippan. Idag är det 13 grader varmt i vattnet här ute – inget för mig.



Vad finns det här nere då? tycks Märta-Mai undra.



Märta-Mai har just tagit en slurk av vattnet.



"Titta på mig matte! Jag ska gå upp på bergets topp".



Bäst att hänga på hundarna när dom ger sig upp på berget.



"Nu går vi matte".



Greta tar täten.



Hundarna vill gå ner till den lilla hamnen där Märta-Mai får syn på en lagom stor pinne att fiska upp.



Så där ja, nu är den bärgad intill land.



Åhej, nästan uppe ur vattnet. Bra jobbat MM!



Hoppsan gled pinnen ner i vattnet igen?



Det är bara att ta nya tag för nu ska den upp!



Men vad gör Violet där ute i vattnet?



Aj då! Så kan det gå om man är för nyfiken och ivrig på pinnar. Violet har glömt ta av selen innan hon hoppade i efter sin pinne.



"Ge dig då din lilla råtta!" Violet, ropar matte, här kastar jag i en ny pinne till dig.



Äsch vilken ynka pinne inte värd att simma efter än gång.



2 kommentarer:

  1. Hej lilla Olgingen!!!( som mamma brukar säga) kul att se alla hundarna! Hur mår ni? Mamma och pappa kom precis hem från Island. Vi hade litet kalas för Disa igår annars är det inte så mycket att rapportera. Jag jobbar mest. Ha det fint och hälsa Björn och hundar. Kram Tinna

    SvaraRadera
  2. Hej Tinna! Vi mår bra allihopa inklusive kusinen i Yorkan fast vi har saknat Ditt besök i sommar. Hälsa Din lillasyster och min lillasyster! Kram Olga

    SvaraRadera