lördag 16 juli 2011

Viola-ligan


Efter lördagsutflykten med långpromenad och fika vid vårt stambord i naturreservatet blev det fotbollsträning på Violaplatsen.


Märta-Mai är ensam och kommer ut på vänsterkanten…


…passar till Vajjan som springer mot mål…


…ooops! en ful tackling?…


…vad säger domaren? Blev det rött kort nu?…eller?…


Märta-Mai byter till att vakta målet…


…se upp för inlägg från höger! …


…nä, nä målvakten … du ska inte ta "bollen" själv hörru! …


…allmän förvirring i Viola-ligan…


"…vadå fotboll tillåt mig le…"


…bättre att vara publik och njuta av spelet från åskådarplats…


"…hej, titta inte på mig för jag är inte med. Haru någe godis kanske? Nehej inte det."

1 kommentar:

  1. Härligt blogg inlägg Olga :-) Jag skrattade och njöt samtidigt av bilderna!! Så nice!
    Lite synd att du inte frågade efter mig på Horsvik, men det kommer säkert fler tillfällen,och jag vet att du hade lite bråttom då också. Nu vet du i allafall vart jag håller hus någonstans :-)) Välkommen tillbaka!
    Sköt om er och ha en bra dag!
    //Kramar Anncie och co.

    SvaraRadera