onsdag 13 juli 2011

MM taggad till tusen

Först tänkte jag att Märta-Mai skulle få vila efter tävlingen i Påryd men jag ändrade mig och åkte till träningen i Norrköping i kväll. Det var inget fel på springlusten hos Märta-Mai för hon var lika entusiastisk som vanligt bara hon hörde ljudet av linan med trasa. Hon fick springa tre lopp med två andra hundar i varje lopp. Inte så många hundar på träningen och troligen främst beroende på att många hade tävlat i helgen. Vi hade besök av tre duktiga hundar från Helsingborgs sektion. Familjen var på semester genom Sverige och passade på att stanna till i Norrköping och deltaga på vår sista träning före sommaruppehållet.


Här kommer en Galgo Espanol, Stella som älskar att springa. Hon skäller hela sträckan vilket är en egenhet hon har den söta damen.


Molly har täten här men strax efter det att bilden togs blev hon omsprungen av Lingon-Räser som är på gång. En bit efter kommer en av Helsingborgarna som jag glömt namnet på.


Klenods Britta i full fräs. Hon ville inte sluta springa så hon tog några repor extra för att till sist stanna hos husse som körde trasmaskinen.

En trevlig afton som vanligt på träningsbanan. Samtliga foton är tagna av fd. grannen Georg Fredriksson som Märta-Mai har ett gott öga till liksom de övriga hundarna här hemma. Georg bor numera 5 minuters väg från banan i Norrköping. Tyvärr ingen bild på Märta-Mai idag men snart ska jag byta till en kamera med ett större objektiv än det jag har nu och då hoppas jag kunna ta "springbilder" på henne för det var länge sedan hon fastnade på bild i race-sammanhang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar