lördag 23 juli 2011

Lördagsutflykt till Visingö

Ryggsäcken packades med matsäck och sedan bar det iväg till Visingsö. Husse hade fått en inbjudan till vernissage av akvarellmålare Anders Andersson. Utställningen var på Galleri Persgården www.persgarden.se ett fantastiskt vackert beläget ställe inte långt från hamnen.

När vi tänkte åka över fanns inte plats på färjan utan vi fick vänta drygt 1 timme men då åkte vi en sväng och tog vårt fika.


Utsikten från fikaplatsen innan vi åker över till ön som ligger mellan Västergötland och Småland och mitt i Vättern. Vi sitter i Småland och äter mackor.



Här anländer vi till Visingsö det går väl inte att ta miste.



Tantolga gör affär med Galleritanten. Vi köpte en målning vi båda gillade som heter "Utlopp" och den kommer att levereras till husse av konstnären själv. Utställningen heter "Vättervatten" och absolut sevärd för Anders Andersson är en driven akvarellmålare. Gå in på hans hemsida, http://www.airart.se/ och skåda youtube-filmen som visar när han målar en bild på 2 minuter och 39 sekunder. Det ser ut som trolleri.



Efter konstupplevelsen var det dags för natur och hundpromenad genom bokskogen. Här har en bok som stått för nära stupet fått ge vika. Boken hänger ut över vattnet som är 3 meter nedanför.



Innan det var dags att ta färjan tillbaka till Gränna hann vi med en tur upp till nordligaste spetsen på Visingsö. 



Några medpassagerare fångades på bild.



En pojke som stod och väntade på att det skulle stänka upp vatten på honom. Han var ganska blöt när han klev av färjan.



En annan polare som var tillräckligt blöt redan när han klev på. Han hade hjälmen på om vi skulle störta men han kom på att vi åkte båt men hjälm var alltid bra påstod han.



Vajjan blev trött av utflykten.



Fler tröttisar.



Harry uppsökte en egen kupé.


3 kommentarer:

  1. Snygg design på bloggen! Jag blir riktigt imponerad! Härliga utflykter kan man aldrig få för mycket av och hundarna verkar trivas.
    Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Å va fin din blogg blev nu! Riktigt stämmningsfullt. Älskar att åka båt och vara på sjön det är så härligt!
    Om du vill att bloggen ska vara lika bred som bilderna går du in på Design -> malldesigner sen fliken justera bredder. Jag har Max där på hela bloggen.

    SvaraRadera
  3. Tack så positiva kommentarer om nya designen. Jag är själv mycket nöjd. Tack för support Lisa nu kan jag lägga in egna bakgrundsbilder. Fliken justera bredder har jag sett men jag förstod nog inte hur jag skulle göra. Jag tror jag gillar att bilderna sticker ut en del men jag gillar inte så mycket att vänstermarginalen på text och bild inte är densamma. Det finns en del att lära kring detta med design men det är kul att tillägna sig lite nya kunskaper under hand. Jag ska in och kolla malldesigner igen. Jag skulle vilja ha en snygg marginal på bloggarkivet men dit har jag inte kommit. Hälsningar TAntolga

    SvaraRadera