onsdag 14 april 2010

"Allt om min mamma"

Vilken härlig dag uppe i Västanvik hos Marie och Mibisan´s kennel. Jag tänker inte på min fina mamma varje dag men idag blev det anledning på många plan. Marie och jag åt mat på Karolinen i Övralid. De serverade bland mycket annat rårakor med stekt fläsk och lingon. Jag tar aldrig den rätten för ingen kan göra rårakor som smakar som mammas gjorde– men dom här var det närmsta jag smakat – mycket goda. Mammas är dock fortfarande outstanding.

Marie och jag ägnade tiden, vi inte fikade ute i hennes trädgård eller käkade rårakor på Karolinen, till att ställa upp och fotografera hennes bedårande valpar ( 8 veckor) och min Märta-Mai 4,5 månader.

Valparna kan beskådas på Mibisan´s hemsida och det var väldigt olika på valparna om dom ville stå på bordet eller inte. Lock och pock fungerade på några medan andra testade om det gick att slippa undan för det var intressantare att kolla vad syskon och andra vuxna hundar höll på med.

Här nedan står Märta-Mai så fint hon kan för dagen. Marie fotograferade och jag höll i kopplet.


Märta-Mai trivs i famnen och jag trivs med att ha henne där.


Här sitter Anna-Lisa och håller om Vajjan. Förlåt det är jag Olga men så lik min mamma så jag skulle ta fel själv. Jag har en min på bilden som jag bara sett hos mamma. Jag blir mer och mer lik min mamma med åren. Skrattretande lik och det är väl fascinerande att man ärver miner.


Gänget i bakluckan innan hemfärd.

Tack Marie för lån av valptäcken, mat och kaffe och för fina foton!!! Kan tillägga att de fina täcken Märta-Mai bär på alla vinterbilder är lånegods från Marie och de är även sydda av henne.

1 kommentar:

  1. Det är jag som ska tacka vännnen och inte du:-)
    Hade du inte kommit hem hit idag, så hade jag mest troligt inte lyckats få till stånd några åtta-veckors-bilder på valparna eftersom mamma nu är "rullstolsburen" i två veckor framöver vilket gör det svårt för mor och far att komma hem hit och hjälpa till!
    Tusen tack vännen för trevlig lunch, gott sällskap och all hjälp idag:-)
    Kram Marie

    SvaraRadera