fredag 9 april 2010

Långis i kvällssolen

Klockan 18.00 lättade molnen och solen bröt fram. Hundarna och jag tog en långis utmed Vätterns strand för husse var kvar i Stockholm och kom inte hem i kväll. Här är Tegelvikens båtklubb och i båtarna längst ut till vänster bor det folk året om. Mitt i smällkalla vintern i år blev det strömavbrott här nere så de boende frös ordentligt innan felet var avhjälpt. Det var nedanför den här bryggan som MM plurrade i vaken för ett tag sedan. (Klicka på bilderna för att få dom större)


Lilla söta hjärtegullet Märta-Mai.


Här har vi kommit fram till Råssnäsbadet och MM kollar grillplatsen om det finns några korvbitar kvar.


Vacker utsikt är mysigt i alla situationer.


"Jag har varit ute på bryggan och kollat bara."

Vacker vy mot Råssnäsudden.


Långa kvällsskuggor.


Hopptornet vid badet som speglar övre delen. Här gick vi på isen för inte länge sedan.


Nu har vi kommit fram till hundbadet i Pariserviken och fann två fåglar på varsin sten.


"Här står jag är där borta står du."



"OK! Jag kommer väl bort till dig då." Flirt på gång?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar