lördag 24 april 2010

Märta-Mai debuterar

Märta-Mai debuterade i utställningsringen idag och hon klarade sig bra trots att hon i början tyckte att det var läskigt med så många hundar och särskilt stora hundar som skällde.

Den här lille rackaren blev BIS i valpklass 2 så rasande söt och med värdig uppsyn.


Resultatet av whippet, valpklass 1 visas upp för husse med två rosetter, en HP och en BIM. Domarens omdöme var gott tycker jag och han förklarade BIM-rosetten med att MM var mera omogen än han-hunden Albin (Tappinskis Having a Latte) som blev BIG. Albin är nästan 7 månader medan MM är knappt 5 månader.

Domare Christoffer Beckmans kritik: 5 månader feminin liten kompakt tik, bra könsprägel, bra huvud och uttryck, bra hals och rygg, bra kropp för åldern, bra vinklar fram och bak, rör sig med bra steg. Temperament ua. Välvisad!
Något roligt hände när vi var klara i ringen. En ung dam kom fram och pratade engelska och var så glad att träffa Märta-Mai därför att hon känner MMs pappas uppfödare i Polen. Hon ville ta en bild för att skicka till Noddys uppfödare. Jag gav henne min mailadress så att hon kan skicka bilden till mig också. Det sista hon sa var: "My name is Olga by the way". Kul va! Hon hade sett i utställningskatalogen att jag också hette Olga. På bilden är MM väldigt smutsig om tassarna och det blev hon när hon kom hem och tog ett flöj över staketet och drog en repa i skogen – busungen!! Men hon är en riktig gullunge! Nu måste jag höja staketet och jag som trodde jag säkrat hela tomten men icke för en whippet med sting.

5 kommentarer:

  1. GRATTIS OLGA OCH Märta-Mai till en finfin utställningsdebut:-))))!
    Kramis Marie!

    SvaraRadera
  2. Tack, tack vi är nöjda och glada och nästa vecka ska vi iväg igen till Söderköping.

    Fina Albin blev BIR så klart inte BIG som jag sa och han blev inte placerad i BIS-finalen men hans trevliga matte var själaglad ändå.

    Kramar från oss, Tant Olga och Fröken Märta-Mai

    SvaraRadera
  3. Grattis! Vad fin hon är, Märta-Mai!

    Kram från Birgitta i Hallsberg

    SvaraRadera
  4. Katarina Nilsson25 april 2010 kl. 09:30

    Grattis Olga och Märta - Mai
    Hoppas du kommer ner till banan snart med gullungen. Ha det så bra

    Katarina

    SvaraRadera
  5. GRATTIS till den fina debuten!!! :)

    Mvh
    Birgitta & grabbarna

    SvaraRadera