lördag 17 april 2010

Corgiträff bland liljorna

Här kommer de utlovade Klosterliljorna med Rödtornet i bakgrunden och Pilgrimscentrum till vänster. Det ligger en människa och läser en bok mitt i blomhavet och bakom mig sitter en man och även han läser en bok. Denna plats är magisk!


Är de inte fantastiska?! Klicka på bilderna för att se mera detaljer. Blommorna är som små vita kjolar med spets och gröna prickar.


Men vad skådar man mellan träden – en Welsh Corgi Cardigan. Jag jagar efter för det är än mera ovanligt att träffa på Corgisar en Whippets. Har man en Corgi själv måste man hälsa – så är det bara.

Äntligen ifatt och jag ser bara på hundarna, dom är två, och jag säger hej. "nej men hej", säger Ingrid och Krister. Ingrid är en gammal kär vän från förr och jag visste att hon hade en Corgi men vi har inte setts med våra hundar. Nu har de två Corgis, Hjördis och hennes mamma Alice. De följde mig till bilen och fick hälsa på Harry – tycke uppstod! Nu är det bestämt att Harry ska få träffa sina fränder igen och leka på deras gräsmatta – det ser både han och jag fram emot.

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder på blomster, och vilket fantastiskt roligt möte med "Corgarna" (säger man så förresten - nu kanske jag har gjort bort mig rejält - skratt).
    Nu börjar det kännas rejält TOMT här hemma. Tre valpar kvar, och i morgon flyttar "Dobbie" så sen är det bara Sara (Miss Blue Diamond) och Polly (Miss Curly Sue) kvar.......
    Sara's namn var ju bestämt av mig sen en tid tillbaka, men nu måste jag ju verkligen börja kalla "Ettan" för något annat än just Ettan, och har nu beslutat mig för att kalla henne Polly framöver, tills jag hittar "rätt hem" till henne oxå:-).
    Tung ledsam helg, med mycket huvudvärk - MEN superbra nya (och gamla) valpköpare! Fått fina harmoniska rapporter från alla som hittills flyttat och det känns så himla skönt!
    Kramis till Er alla på Bruksgatan!
    Marie

    SvaraRadera