tisdag 13 april 2010

Grönt och skönt

"Kan det bli bättre än så här?" frågade grannen mig idag. Han stod på en stege och reparerade en markis.

Märta-Mai har varit krasslig i magen efter att ha stoppat i sig något olämpligt därför är det extra passning på henne just nu. Här tänker hon dock på annat än att äta äckliga saker som legat ute länge i markerna.






På den blå pallen syns märken efter vår första hund Ivar som jag köpte 1972. Vi är så glada över dessa märken idag men det var vi inte då. Ivar var en röd Engelsk Cockerspaniel.



Scillan börjar ta över.

2 kommentarer:

  1. Vilka härligt busiga bilder på vovvarna på Bruksgatan:-)! Man blir glad över att se såna här foton! Och även blomsterprakten glädjer ju enormt i dessa tider efter en ganska så tung vinter som vi haft (på våra breddgrader).
    Kramis till alla fyrbenta och tvåbenta vänner från mig, valparna och dom vuxna hemmavid!
    Kram kram Marie

    SvaraRadera
  2. Åh, sådana där bitmärken har jag på alla mina pinnstolar där hemma. När Justus var liten var det perfekt höjd för honom att stå där under och gnaga. Precis som du säger uppskattade heller inte jag märkena då men nu tycker jag bara att de är fina :)

    SvaraRadera