lördag 3 april 2010

Julen varar till påska

Äntligen blev det julklappsutdelning, födelsedagskalas och påskafton. Min lillasyster och svåger kom hit över dagen. Vi missade vår årliga julträff, min systers födelsedag, min födelsedag så idag blev det många presenter. Tänk att det gått så lång tid utan att träffas så jag har anledning att tänka över vad jag gör av med min tid som missar den egna familjen på det här sättet. Det får inte ta så lång tid till nästa gång vi ses lovar jag mig själv här och nu. Den 8 maj är det vår mammas födelsedag (hon dog 2003) och vi har en ny tradition att ses vid hennes och pappas grav det datumet. Min syster, min lillebror och jag ses varje år vid graven och gör fint där och så har vi fika med oss för att fira vår mamma och pappa också förstås.

Så här fina tulpaner hade systern min med sig till påskbordet.

Nu över till vanligaste temat igen, alltså våra hundar:
Violet och Greta solar sig på uteplatsen.
Lilla Märta-Mai solar sig också mot husväggen.
Under dagen har all snö smält bort från trädgården och det som gömts i snö har kommit upp i tö, dvs. alla leksaker och pinnar. Harry bevakar den största pinnen.
BILDER PÅ MÄRTA-MAI 4 MÅNADER

Om jag själv får välja så vill jag stå så här. Är det OK matte?
Ge mig godiset du har där nu! Du lovade faktiskt att jag skulle få om jag satte mig ner.
Blir det bra så här matte?

2 kommentarer:

  1. Hej Olga och co.
    Hoppas såret läkt bra på lilla Märta-Mai!
    Otäckt det där med saker som sticker ut,sådant
    som man inte tänker på alla gånger.
    Gillar dina vackra bilder på bloggen :-D
    Ha en fortsatt trevlig Påsk Helg!
    Kramar Tobbe och Anncie

    SvaraRadera
  2. Ja tack såret läker jättefint och Violet haltar mycket mindre så nu ser vi ljust på framtiden.

    Min kamera som jag använt sparsamt förut går varm och det är så roligt att dokumentera hundarna. Det gör ju ni också och era hundar verkar vana att posera framför kameran och ställa upp sig fint. Det är så roligt att följa era förehavanden via bloggen och nu förstår jag att tävlingssäsongen hägrar alltmer. Kram till er hela gänget i Tystberga.

    SvaraRadera