tisdag 27 april 2010

Som en människa igen

Inte klokt vad utslagen man blir av akut ryggont! Idag kunde jag ta mig till en naprapat i Motala och på hans inrådan hade jag tagit Iprén och Panodil i kombination full dos sedan igår. Efter hans behandling och rekommendation av medicinering i ett par dagar till så känner jag mig nästan helt återställd – ett mirakel känns det som. Nu går jag som Fantomen ut bland människorna igen efter att suttit (legat) isolerad i stugan oförmögen att göra något alls. Husse har lånat Violet och Greta för att avlasta mig.

Kanske var det övermodigt att klä upp mig i vårkappa och tunna skor men det var välgörande att ta en tur till Varamostranden med lilla Märta-Mai och Harry. Vi mötte upp Ingrid och lilla söta Stina. Både hundmöten och människomöten blev det eftersom det var många ute och njöt av det vackra sköna vädret. En fikastund hemma hos Ingrid med kaffe och glass kändes som en extra festlig avslutning på dagen.

Ingrid har fått en hund som lille Emil snickrat åt henne till hennes födelsedag i november förra året. Den är helt oemotståndlig så jag ville fotografera den idag.

Här ställer hunden upp sig perfekt.


Huvudstudie (klicka på bilderna för att se mera detaljer).


Jag blev så överraskad för plötsligt ställde sig Stina och poserade framför trähunden och hon ställde upp sig perfekt hon också – visst är dom söta ihop?


1 kommentar:

  1. Hunden av rasen "trä" skulle onekligen få fint omdöme i utställningsringen :-)! Och Stina skulle ju kunna gå in tillsammans med "trähund" i avelsgruppen vetja:-)))))
    Kul foton vännen!
    Kram Marie

    SvaraRadera