lördag 1 maj 2010

Kontorsråttor och Old English Sheepdog

Vajjan och Greta var kontorsråttor på husses kontor i Linköping några dagar i veckan då jag rehabiliterade min rygg. Långpromenaderna ledde till "Olle Sandlunds Plats" som ligger nära segelbåtshamnen och vid Linköpings första vindkraftverk – Elvina. Gretas speciella nos, smal uppnäsa, framträder här alldeles särskilt. Det tillhör hennes vackra charm.


Old English Sheepdog sällskapet anordnade en inofficiell utställning i Söderköping idag. Märta-Mai och jag var på plats.

Domare Ing-Marie Hagelin tyckte mycket om MM så hon fick HP och blev BIR-valp 4-6 månader. Omdöme: Elegant välskuret huvud. Vacker hals. Mycket god överlinje. Bra bröstdjup. Bra proportioner lår – has. Mycket bra könsprägel. Korrekt rörelseschema helt igenom. Dags för BIS-final valpar 4 – 6 månader och där knep Märta-Mai reservplatsen. Massor med grejer fick vi med oss hem utöver de vackra rosetterna såsom hundmat, hundkex, leksaker och kakfat i koppar.

Så här glada och nöjda är vi vid hemkomsten till sommarstugan.


4 kommentarer:

  1. GRATTIS I MASSOR till Märta-Mai's fina utställningsresultat idag! Domare Ing-Marie har jag känt igen sedan jag var liten flicka (genom mamma och pappa)......
    Förmodar att både "tant Olga" och Märta-Mai är mäkta stolta just nu - och det har ni all rätt att vara oxå:-)))
    Kramis Marie

    SvaraRadera
  2. STORT GRATTIS!! Till framgångarna med Märta-Mai!
    Verkligen jätte kul Olga,hon ser så fin ut!
    Många kramar Anncie och Tobbe och lycka till i fortsättningen också!
    Hoppas vi ses snart :-)

    SvaraRadera
  3. Katarina Nilsson3 maj 2010 kl. 19:20

    GRATTIS OLGA O MÄRTA MAI till eran karriär i utställningsringen var ska detta sluta. Hoppas du kommer ner till WR banan och hälsar på snart
    Kramar Katarina

    SvaraRadera
  4. Tack alla för gratulationer. Vi har fått mersmak på utställning och har anmält oss till ELMIA Internationella utställning 20 juni. Då ska vi vara taggade igen.

    Jag hoppas verkligen att vi ses snart på banan i Norrköping. Jag kommer dig den 19 maj då valpkursen är slut.

    Kram till er alla i Tystberga, Finspång och Västanvik från Märta-Mai och Olga

    SvaraRadera