onsdag 26 maj 2010

Arg som en bäver

Trotsig som en 3,5 års unge som vägrar "galonisar" har Märta-Mai varit idag. Hon tittar trotsigt mot mig och biter tag i bandaget och säger med sin blick: "Du får säga vad du vill men inte en tiondels sekund mera med detta klumpiga bandage! Så det så! O hör sen!" I går kväll var hon lite lummig efter den lugnande sprutan och smärtstillande medel men idag var hon arg som en bäver. Bandaget åkte av 3 gånger så här har jag investerat i bandagematerial för massa kronor. Den arga blir inte lättare att tas med när hon inte får springa lös på gräsmattan, inte följa med på rastrundor. Det som är tillåtet är att tugga ben (dock inte på sitt eget eller andras), mysa med matte och dom andra, gå små korta turer utanför häcken, åka bil, pilla godis ur en petflaska och leta godis inne och låna Spinny -spelet.

Inte nådigt när Märta-Mai spänner sina två kolsvarta i mina blå ska ni se. Det är en utmaning på högsta nivå.


Annars har vi haft fin stämning här hemma i Motala idag. Jag har bara ägnat mig åt hundarna och vi har varit tillsammans ute och inne. Kloklippning ägande vi oss åt och det är numera inga problem med Märta-Mai. Hon tittar intresserat på vad jag gör. När det lossnade och blev avspänt med kloklippning var när hon fick se på när jag klippte de andra hundarnas klor och när jag testade att fila efteråt med en elektrisk nagelfil – "Pedi-Pet". Nagelfilen fick jag låna av bästa grannen och se det var en lyckträff. Nu har jag skickat efter en egen Pedi-Pet och den är så bra och lätt att använda och hundarna gillar att slipa klorna. Fördelen är att inga klor splittras och allt det vassa slipas av – mjuka, fina, korta klor således – kan det bli bättre?

Stämningsfull kvällsbild från sommarhusets veranda i förrgår kväll. (Klicka på bilden så blir den större.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar