söndag 2 maj 2010

Lilla Ego

Hej lilla Ego här!

Eller Märta-Mai hellre men i det här huset ska jag tala om att man får bevaka sina prylar. Ett trick är att ha sina nya leksaker bredvid sig när man sover. Om man inte har koll så kan det hända att den stora LurvGlufsen med stort H (som i Harry) tar grejerna för en… och det vill man verkligen inte. Förstår ni vad jag menar? Allt MITT är MITT och allt DITT är MITT också är mitt valspråk.


Sjuttsingen också hur ska jag få ha MITT ben ifred? Gömma nånstans kanske…?


Här blir bra! Bara börja gräva… gräv… …


Så där ja… gropen lagom djup… …


Putta över ordentligt med jord… …


Putta lite till… …


Så där trycka till ordentligt över så är det klart.


Hoppas LurvGlufsen inte såg mig nu och hittar MITT ben! Bästa att smyga härifrån lika diskret som jag kom hit och utan att väcka misstankar. Mors då för nu…!


4 kommentarer:

  1. Lilla Märta-Mai är en riktigt finurlig liten dam vetja;-)! Hiskeligt smart att gräva ner go-sakerna så Harry inte snor dom (skratt). Hoppas hon lyckades med sin planering......
    Sugen på en "get-together-lunch" vid Karolinen snart igen? Skulle sååå gärna vilja få hjälp med nya uppställningsbilder av Blåbären igen;-) så det vore så kul om vi kunde få till det.....
    När förresten har du planerat att åka till WR-träningen? Hoppas jag har möjlighet att komma samma träning, för det vore kul att kunna hjälpa dig att fota lilla M-M oxå :-)
    Kramis Marie

    SvaraRadera
  2. By the way........ Kommer genomgå en större justering i morgon, så jag får nog lov att presentera mig för Dig när vi ses härnäst ;-).
    Näää - ingen "blodig" grej, men en stor förändring för mig (hemska tanke), men min mor blir glad :-)))
    Kramis igen
    Marie

    SvaraRadera
  3. Marie så nyfiken jag blir på din justering. Skönt att höra att den inte är av det blodiga slaget.

    Jag vill gärna äta lunch snarast! Vill gärna träffa bläbären igen! Gärna träffa de andra gullisarna! Gärna träffa dig.

    Jag kommer till banan i Peking 19 maj och hoppas du kommer då.
    Kramar Olga

    SvaraRadera
  4. Peking??? Skojar du på mig nu vännen?
    Visste inte att det fanns en bana i Peking, och då sitter jag ju ändå med i Huvudstyrelsen.....
    (Skämmas på mig)
    Skratt skratt!
    Kramis Marie

    SvaraRadera