söndag 16 maj 2010

Tjejer kan…

Märta-Mai är så duktig. Idag så gick hon ut på promenad med Greta. Märta-Mai tog tag i Gretas koppel så gick dom iväg. Skönt när hundarna kan gå ut med varandra men jag undrar vem som ska plocka upp så det är bäst att jag följer med ändå. Andra bravaden gjorde MM när vi kom hem. Jag hade tinat 7 stycken köttbullar och ordnat med hundmat på bänken. När jag; matte alltså, dröjde ute med att dra upp några ogräs på vägen in så passade Märta-Mai på att ta för sig av frukosten på köksbänken. När jag kom in stod MM på köksbänken och hade smällt i sig alla köttbullarna och hela Gretas matportion och var på väg att knapra i sig av de andras mat också. Hela dagen har MM hoppat upp på bänken för att kolla utbudet så nu blir det andra rutiner. En persika lyckades Märta-Mai knipa åt sig när husse och jag var på Dockteater. Bona folhögskola har två föreställningar kvar och det var den bästa teaterföreställning jag sett på många långa år. Sååå bra obeskrivligt bra! GÅ OCH SE NI SOM KAN!

Märta-Mai på promenad med Greta i koppel.


3 kommentarer:

  1. Haha, vilka härliga "Whippet-stories" och vi vet ju alla att dom kan dom små rackarna :-))).
    Blev onekligen nyfiken på Bona-teatern!
    Kramis från Marie

    SvaraRadera
  2. Hej Olga!

    Tack för din fina kommentar på min blogg! Nu har jag hittat till din blogg också, och jag lovar att följa både den och dina fina flickor framöver! Vilka vackra bilder du har på dina sidor...

    Vänliga hälsningar från Carin, Perlas matte!

    SvaraRadera
  3. Hej Carin!
    Kul att du tittade in på bloggen. Mina whippetflickor är min glädje varje dag och har varit i snart 10 år sedan lilla Greta kom till oss. Jag tror jag vet något om att upptäcka rasen whippet för första gången och lära känna sin första whippetvalp. Jag ska erkänna att jag inte var lika förberedd som du och din familj var när ni fick hem lilla Perla. Man växer med uppgiften tack och lov. Hälsningar Tantolga

    SvaraRadera