torsdag 13 maj 2010

Dramat i körsbärsträdet

Jag tittade ut genom fönstret när Märta-Mai skällde irriterat där ute. Hon hoppade mot körsbärsträdet argt och intensivt. Då såg jag skatan som satt där uppe med något stort i näbben. Plötsligt tappar skatan föremålet och Märta-Mai nappar åt sig det. Skatan gör en rajd ner mot Märta-Mai men hon hade redan avgått med segern. Jag i min tur nappade åt mig kameran men dramat var över när jag kom ut. Skatan hade helt fräckt tagit MMs tuggben (det lilla som var kvar) och flugit upp i körsbärsträdet. Suttit kvar och retats en stund men; "den som gapar över mycket… "osv.



Tur att skatan lämnade tillbaka benet till dess rättmätiga ägarinna som nöjt tuggar vidare.


När man tröttnat på tuggben kan man alltid försöka få igång Harry.


Sommarlängtan skvallar krukparaden om.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar